Sunday, June 14, 2015

Showers

Har precis varit på mitt livs tredje baby shower. Amerikaner är ju som bekant lika blygsamma som allmänbildade och älskar att ordna kalas med fokus på sig själva.
Baby showers är för blivande mammor och går ut på att få en massa bäbispresenter. Den här var för Dylans kusins fru och lyckades vara ännu tråkigare än de två jag varit med om tidigare. Fast det klart, det går ju inte ut på att ha roligt, det går ut på att få grejer. Och grejer fick hon. 
Exakt allt var rosa.

Wedding showers är för blivande brudar och går ut på att få presenter inför bröllopet. Men, tänker ni kanske nu, ger man inte bröllopspresenter på själva bröllopet? Jorå, det också.
Så är man bjuden på både showern och bröllopet får man punga ut dubbelt. Dylans lillasyster har sin wedding shower nästa helg. 
Det blir min allra första. 
Själv fick jag ingen för Dylans moster som skulle annordna min hamnade i bråk med min svärmor över salladsdressing och ställde in den.
Så kan det gå.

2 comments:

  1. Vad trist, hoppas du fick presenterna ändå :)

    ReplyDelete
  2. Tja, jag fick ju två möhippor istället så jag ska inte klaga

    ReplyDelete