Sunday, June 7, 2015

Svensk och sommar

Inte svensk sommar, men nära nog. Vi har haft en jättevarm helg, dryga 30 grader, vilket jag njuter av när jag är ledig och kan sola och bada hela dagarna. Tyvärr är det måndag imorgon och ska fortsätta vara lika hett hela veckan.
Jag kan inte uppskatta varmt väder när jag måste sitta inne hela dan. Det går inte. Det är ju som att sitta och se på när nån annan äter glass, det blir väl inte jag gladare av?

Men i alla fall. Idag träffade jag Ingo (min nyfunna svenska vän, hon heter Ing-Marie egentligen) på stan och vi gick en promenad, badade och gick och fikade.
Vi ska fira midsommar tillsammans i år.
Jag har inte firat midsommar på riktigt på flera miljoner år. Känns det som.
Hon, jag, våra amerikanska bihang och så en svensk kille hon känner som bor i Spokane.
Tre riktiga svennar.
Och det ska bli sill och potatis och jordgubbstårta och riktig svensk mat med riktiga svenskar.
Jag längtar redan.

No comments:

Post a Comment