Sunday, January 24, 2016

Helgutflykt

Första övernattningen på bortaplan. Vi är i Wallace på en liten weekendtur. 
För vuxna betyder det en tandborste, ett byte underkläder, nån extra tischa och rejäla skor, typ.
För bäbisar betyder det ungefär all utrustning i hela världen. En natt i stugan eller en månad i Zimbabwe, packningen är the same.

Och då kan jag tillägga att vi faktiskt inte tog med babysitsen (living on the edge) Och att jag glömde packa byxor till mig själv (har alltid varit dålig på att packa och  det här med att packa för två hjälper ju inte direkt)

Igårkväll var vi på middag med ett par vi känner här. Han jobbar i skidbacken och är råtrevlig. Hon är alla mammors hemmamamma och kan allt om barn, bröst, snor och mjölkbajs.
Allt, I tell you, allt.

Så kvällen var lika delar trevlig middag med vänner och läxförhör/seminarium på Allt Du Måste Veta Om Ditt Barn Exakt Nu. 

Sen bjöd hon över mig och lodjuret på pedagogisk frukost med dans och musik nu på morgonen. 
Tack men nej tack. 
En annan gång kanske, mumlade jag i halsduken, och sen for vi.

Jag har ingenting emot bäbisprat, men bara lite svårt för självutnämnda experter.



4 comments:

  1. När J var liten var det någon som sa till mig. Desto större vagn, desto mindre bebis. Låg något i det. De minsta låg i de största vagnarna med ett survival-kit för iaf en vecka. De över året i en liten sulky :) Och så är ju packningen också faktiskt.

    ReplyDelete
  2. Jag tror att packa ofta + bäbis växer är framgångsfaktorn för att bli en bra familjepackningspackare. Jag gick från en hel kombiskuff (2 nätter borta, e 8 veckor) till endast 30 liters ryggsäck plus bärsele (3 nätter i Umeå, e 9 månader). Det blir lättare och lättare, ja bagaget alltså, inget annat! Och fy för självutnämnda experter, några smarta bloggare brukar säga: "det avgör jag", alltså oavsett råd! Det verkar funka, har själv inte provat.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Men varför blir det alltid dubbelpost när jag skriver!?

    ReplyDelete