Friday, February 5, 2016

Life is like a carton of milk...

I vanliga fall och i vanliga hus brukar jag nog kallt räkna med att mjölk som står i kylen är drickbar och osur.
I mina svärföräldrars hus, och skidstuga där vi är nu, gäller inte den regeln.
Att kolla datumet är värdelöst eftersom dom köper mjölk på rea och fryser in. (Det innebär även att man ibland får ren grädde eftersom paketet inte tinat helt ännu.)
I vanliga fall och i vanliga hus skulle jag heller aldrig ställa tillbaka ett paket valfritt ätbart som uppenbarligen passerat det ätbara stadiet, i kylen. Men i den här familjen gör man det med en axelryckning och ett "Dad will eat it".
Så iallafall, nu imorse hällde jag mjölk i kaffet utan att lukta först. 
Och drack. 
Och hällde ut. 
Orutinerat av mig, alltså.

No comments:

Post a Comment