Friday, June 24, 2016

Glad midsommar

Brexit, midsommar, husförsäljning, räserbajs. Nära, stort, farligt, nostalgiskt, påtagligt och frustrerande.
Vars börjar man idag?

16 grader och regn. Så svenskt midsommarväder fick jag iallafall.
Det blir inget annat firande i år. Tackade artigt nej till en stor tillställning med ett gäng svenskamerikaner ikväll för att det kändes för meckigt att campa, för långt att köra, för sen middag (dom ska äta runt 7 först) och allt sånt där.
Det hade kännts viktigare om Lodjuret varit stor nog att förstå vikten av små grodor och majstänger, men nu är det ju som skit samma för hennes del.
Och skiter gör hon. Jävlar vad jag har tvättat och torkat bajs senaste dygnet. Hon är glad och verkar inte ha ont i magen, men det är fart i baken på den ungen just nu.

Jaha, åsså Brexit. Känns som om Trump har spridit sina rasistsporer över atlanten. Även om det såklart fanns främlingsfientlighet ändå.
Världen, världen.
Är som en lekplats där småbarn sliter i sina leksaker, skriker min och mitt och paxar och drar linjer i sanden och bestämmer vem som får leka var.

Och vi har sänkt priset på huset.
Kan nån bara ta och köpa skrället nån gång.

Nä. Det blir ingen sill. Men jag har lite kaviar i kylen.

No comments:

Post a Comment