Friday, June 17, 2016

God morgon

Jag har kommit på mig själv med att njuta av vardagsmornar.
Inte alla såklart, inte när stress och bajs och gråt och spillt kaffe sätter käppar i hjulet. Men ganska ofta ändå, som imorse, så kliver jag upp med katten och solen medan Dylan och Lo sover vidare.
Det är min tid.
Då tränar jag, springer eller kör ett yogapass. Har jag sen lite tur så slår lodjuret upp sina blå ganska precis då jag ska börja dusha, sätta på kaffet, förbereda lunchlåda osv. Det gör jag medan hon ligger naken i babygymmet och inlevelsefullt berättar för sin kompis giraffen om allt spännande hon drömt under natten.
Sen ammar jag henne framför nyheterna, dricker kaffe, klär på henne och lämnar henne till Dylan som precis börjat kliva upp.
När det funkar, så är det faktiskt tusen gånger bättre än alla vardagsmornar BK då jag bara hetsade iväg mig själv till jobbet.


P.S igår for jag till jobbet i leggings pga spya sekunderna innan jag skulle fara och hittade inga andra rena byxor som passade tröjan jag hade. Sen upptäckte jag i bilen att jag bara hade ett örhänge på mig. Såatte, ja... det funkar ju inte alltid lika smidigt

1 comment:

  1. Och jag satt i morse och tänkte på hur mycket jag gillar lördagmorgnar när Anders har sovmorgon och jag går upp med Elvira någon gång mellan 5:40-7:40 beroende på hur mycket hon vill sova vidare (och om man lyckas lura henne att somna om hehe). Idag gick vi upp 5:59 och kokade ägg, såg Nyhetsmorgon, byggde lego, myste, pratade och hade det sådär lugnt och fridfullt som vi har varje lördag. Regnet öste ner utanför, annars brukar vi klä på oss och gå till skolgården bredvid och leka. Trots att jag har sovmorgon på söndagar är det ändå lördagsmorgonen som är den mest värda stunden på hela veckan!

    ReplyDelete