Wednesday, July 13, 2016

Tack för förtroendet

Vi hade en event på campus ikväll och skolans maskot var med och showade.
För oinsatta kan jag meddela att inknölad i en maskotkostym blir man, förutom ohyggligt svettig, även nästan blind.

Och eftersom ett nästan blint levande gosedjur som konstant omringas av småbarn som vill kramas... innebär en viss risk för skador och sånt... så måste maskoten ha en ledsagare.
En person vars jobb det är att se till att den enorma fågeln inte faller av scen, trampar på barn eller snubblar på pensionärer i rullstol.

Det var mitt jobb. Och även om ingen kom till skada så tror jag inte jag blir anlitad igen heller.
För maskoten missade fotograferingen med nya presidenten, gick av scenen vid helt fel tidpunkt, blev tillbakaropad, hamnade på fel sida trummorna... och missade tre trumvirvlar.
Och eftersom han gick dit jag pekade och gjorde som jag sa... så skulle man ju kunna hävda att det var mitt fel.
Tror jag kommer få en del skit för det här imorgon.
Men.
Det var ju verkligen inte min idé att anlita mig.

No comments:

Post a Comment