Friday, October 28, 2016

Hört i fiket

Gick och köpte en kaffe i fiket på campus imorse. Går man strategiskt sådär fem över åtta så har som regel alla studenter redan hunnit få sitt koffein och satt sig i bänkarna. Så slipper man köa.

I fiket jobbar antingen en pytteliten kinesisk dam som heter Xin och blir glad när man beställer en americano "som vuxna dricker" istället för "nån godissmakande latte eller såna där monsterdrickor" som kidsen pimplar.
Eller så jobbar tjejen som var där imorse. Hon är ung och student och idag så var tjejen före mig i kön där för att fråga henne om hon skulle kunna tänka sig att bli hennes tutor, alltså typ läxhjälp.

Baristabruden: Jaha och vad vill du dricka idag då?
Kötjejen: Mja alltså jag är här för att fråga ifall du skulle kunna tänka dig att hjälpa mig med biologin.... alltså, bli min tutor. Jag betalar såklart!
Baristabruden; Eh... jaha, men oj. Är du säker på det? Jag fick D på senaste provet....
Kötjejen: aha... ahmen det är lugnt. Jag behöver verkligen hjälp.
Baristabruden: jo.... jag också.
Kötjejen :....
Baristabruden:...jamen sätt dig ner och vänta så får vi prata om det här... (vänd till mig) och du då? vill du ha kaffe åtminstonde?





 

No comments:

Post a Comment