Tuesday, March 5, 2013

Om det nu inte funkar att bara säga Tjillevippen, alltså

Jag satt i ett möte imorse. Och det var långsiktiga mål och teambuilding och ansvar som skulle fördelas och nånstans mellan ansvaret och när vi gick in på budgeten (jag hatar budgetar, det är det absolut värsta jag vet. När siffror betyder pengar slutar alla normala lagar fungera och dessutom fattar jag aldrig hur man ska räkna in ”fringe” vilket eventuellt beror på att jag inte ens fattar vad fringe betyder….hm, iallafall) så fick jag en plötslig uppenbarelse från Nils Karlsson Pyssling då Bertil(?) frågar sig själv
”Måste man ha ett jobb när man blir vuxen?”
Och sen sätter han en tandborde framför överläppen och svarar, med myndig röst
”Jaa, det måste man”
Så man måste väl det då. Tyvärr.

No comments:

Post a Comment