Tuesday, June 11, 2013

På vårt kvarter

Det något tveksamma tillskottet till grannskaran vi fick tvärs över gatan för nån månad sen verkar bli kortlivade... det sitter redan en "Uthyres"skylt på staketet.
Grannen under oss, Elissa, gillar att prata och gillar att hänga på bron. Så är hon ute när jag kommer hem tar det mig oftast drygt en timme att komma från brevlådan till dörren.
Kinesen ovanför har verkat ovanligt munter på senaste, jag frågade om han skulle hem nåt i sommar. Det skulle han inte, men däremot kommer frugan hans hit och hälsar på i Juli. Dom gifte sig förra sommaren och har inte träffats sen dess. Så det kan man ju förstå att han ser fram emot.
Och den gamle kutryggade mannen brevid oss är så gullig, han frågar mig alltid om det är Danmark jag kommer ifrån och kallar mig för darling, vilket kanske låter märkligt men han får det att låta precis normalt.
Det är ett lite märkligt hus på en mycket märklig gata.
Men vi har en del goda grannar, det har vi.

No comments:

Post a Comment