Wednesday, August 14, 2013

Annars då

Jaha, har motvilligt kommit in i nån slags jobblunk igen. Gör det jag ska, inte fullt så fort som jag kan, men snabbare än att nån klagar.

Studentstormen kommer om en och halv vecka, då går campus tillbaka till att vara det zoo av förvirrade ungdommar, hönsiga föräldrar och snobbiga professorer det alltid är de första veckorna av den nya terminen.  

Gissar att vi får nån eller nåra nya utbytessvenskar också, dom brukar ju som komma på hösten. Men jag känner mig inte alls lika angelägen om att tvinga dom att bli mina kompisar nu som jag gjorde för 2 och 3 år sen. Jag kan ju melodin nu, liksom. Dom kommer, lär sig vad mormoner är förnågra galningar, förfasas över det en stund, tror att dom ska bli tokiga av att bo i Pocatello en hel termiiiiiiin, och så vips är terminen slut och dom vill inte fara hem än för
"en termin är ju egentligen alldelens för kort tid"
Typ.

Men missförstå mig inte, det är ju alltid trevligt att springa på svenskar.
Såklart.

No comments:

Post a Comment