Tuesday, September 17, 2013

Alla sorters moral

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte blev lite, lite besviken när salladen jag betalat två dollar extra för eftersom den var organisk, var alldelens vissen. Jag köpte organiska morötter också, men dom var bra.
Det kanske bara var en slump, jag har tänkt köra på det och ge den organiska salladen en chans till. Kommer ihåg när jag sommarjobbade på Hemköp i Umeå och den organiska avdelningen av frukten var allmänt brun, sladdrig och oaptitlig. Men nu känns det lite som att man kanske faktiskt borde ta lite ansvar, både för världen och sin egen hälsa, och kanske försöka köpa iallafall en del basvaror från den organiska sidan.
Vi får se.
Jag ska prova ett tag.
 Jag var för övrigt lite i shoppartagen i söndags eftersom D hade TV:n i beslag hela dan (förbannade amerikansk fotboll) och jag tyckte att han fick skylla sig själv om han nu hade synpunkter på att jag körde ut till Chubbuck och gick i butiker. Ross hade rea på underkläder och jag hittade ett två-pack som jag tyckte verkade bra. Så såg jag att det var Tommy Hillfiger och tänkte Åh nej, det kan jag ju inte köpa! sen försökte jag kommer ihåg varför. Hade ett väldigt bestämt minne av att jag bojkottade Tommy H, men kunde inte riktigt dra mig till minnes varför...
Tills det till slut slog mig.
Familjen jag var au-pair hos i New York för hundra år sen jobbade ju för Tommy H, eller bara pappan såklart, men han var å andra sidan högt uppsatt, och eftersom jag hatade hela den familjen (fast pappan minst eftersom han aldrig var hemma) bestämde jag i ett argt tillstånd att aldrig mer sponsra Tommy Hillfiger med min shopping. Det var väl alltså en sådär 12 år sen nu och på denna av mig benhårda bojkott har nog företaget förlorat kanske en hel femhundring, förmodligen mindre.
Men Tommy kan andas ut nu, jag köpte två-packet trosor och bestämde att nog får vara nog och gammalt groll glömt.
Så himla moget.
 

No comments:

Post a Comment