Wednesday, September 11, 2013

Frulle

Har gått runt sen förra helgen nångång och varit vulgosugen på knaperstekta ägg med salsa. Släng på potatis och bacon så har du en ganska typisk amerikansk frukost, typ sovmorgon/helg eller när man nu har tid med mer än kaffe och en fralla.
Men att jag skulle ställa mig och laga frukost på spisen en vardag, är väl typ lika stor chans som att jag skulle får för mig att skaffa vapenlicens. Alltså inte.
En av mina standardrutiner är annars att köpa kaffe på macken på väg till universitetet och så har jag grekisk yogurt i kylen på kontoret. Sen några veckor tillbaka driver macken en kampanj som innebär att man får en munk på köpet när man inhandlar valfri kaffe. Killen som jobbar tidig morgon är alltid lika angelägen om att påpåka att jag faktiskt får en gratis munk... Va, vill jag inte ha den!?! varför då!? Vadå "äter inte efterrätt till frukost? det är ju en munk!"
Jag har förselagit att jag kanske kunde få en banan eller en proteinbar istället? men det går inte, det kunde ju eventuellt vara nyttigt... 
Men iallafall, äggen var det ju, mitt äggsug som varat två helger nu utan att jag kommit mig för att slänga ihop denna pinsamt enkla anrättning. Men så kom jag (löjligt sent) till den brillianta insikten att jag är ju inte amerikan heller och binds väl inte av deras knäppa matregler.
Jag kan väl äta ägg när jag vill! Till middag tillexempel... Så det gjorde jag. Gött.  

No comments:

Post a Comment