Sunday, May 17, 2015

Åh men ba fatta att jag är värd att anställa.... hatar att smöra

Skriver jobbansökningar och det är ju så drygt. Speciellt eftersom amerikaner och blygsamhet är som katter och vatten, går inte ihop. Man måste överdriva och man måste ta i rejält. Från tårna.
Jag hatar det.
Kan jag inte bara få en intervju och så kan jag få visa att jag är opuckad och orädd att jobba hårt och så kan dom anställa mig och så lovar jag att alla blir glada.
Ska vi säga så?

Annars då?
Helgen var för kort som vanligt. Men det mest spännande jag har att meddela är att jag fikade med en Ing-Marie idag. Jepp, minsann. En svenska!
Hon är som jag: svensk och vettig och gift med en amerikan och boende i USA utan att helt riktigt förstå varför.
Vi ska nog bli goda vänner ska ni se.

No comments:

Post a Comment