Wednesday, June 7, 2017

Utbrott

Jag hatar min telefon. Jamen det har jag ju garanterat berättat så att alla under solen hört och är less på vid det här laget. Att byta från Apple till Samsung var det dummaste jag gjort, inklusive att vara au pair. Iallafall, igår vid lunchtid invaderade Google Assistant min mobil. Bara tog över och bestämde att nu så fort jag rör stora alltiallo-knappen så aktiveras Siris elaka tvilling som är dum i huvudet och inte förstår att hon inte är bjuden och alla vill att hon ska gå hem.

Jag blev så sjukt irriterad att jag hade svårt att inte gråta och slänga mobilhelvetet i väggen. Kokade av ilska och sa barnförbjudna ord till Siris elaka tvilling som envisades med att hon inte uppfattat exakt allt men väldigt gärna ville rekomendera kafeer bara ett par kvarter bort.

Nu. Har jag ställt om språket. Och Google Assistant bor kvar i USA. Jag och min ålderdomliga version bor numera på Jungfruöarna.

No comments:

Post a Comment