Thursday, September 24, 2015

På jobbet

Idag har jag varit på mitt nya jobb exakt en månad.
Jag börjar lära mig vem som är vem och vem som är viktig och vem som är lite väl pratsam på toan (bara för att vi kan se varandras fötter och du förstår att det är jag kan vi väl vänta med att småprata tills vi kissat klart. Inte? Nä okej)

Jag har lärt mig att receptionisten är så svårt pratsjuk att har man lite bråttom måste man gå ut bakvägen.
På fredagar får vi ha jeans och då bjuds det även på snacks och diverse godsaker till elva-mötet.

Kommer man till jobbet före kvart i åtta kan man parkera på personalparkeringen. Är man senare än så får man parkera vid biblioteket och gå (med amerikanska mått mätt) hiskeligt långt. Det är naturligtvis inte långt alls, typ 150 meter.
Det är officiellt höst nu och det börjar bli gult och orange på campus.
Jag trivs.

No comments:

Post a Comment