Friday, September 4, 2015

vad är det för mening?

Jag ska klippa mig efter jobbet idag. Varenda gång jag går till en ny frisör, vilket är typ varenda gång jag klipper mig eftersom jag antingen alltid provar nåt nytt ställe, eller som nu, frisören jag hade sist har slutat eller är ledig just idag, så tar jag med mig en bild på hur jag vill att resultatet ska se ut.

Jag kan aldrig stå ut med att vänta mer än nån dag med att få klippa mig när jag väl bestämt mig heller. Oftast går det 4-5 månader mellan mina frisörbesök, men när jag plötsligt känner att Nej fan, det här är för långt, det bara går inte längre, klippning per omgående!
Då är det fan per omgående också.
Kan jag vänta till nästa fredag?
Aldrig, är du tokig?

Iallafall, då googlar jag bilder på mellanlångt hår med uppklipp i olika längder. Hälften av bilderna jag får upp är av nån anledning alltid på Jessica Biel.
Jag har haft med henne till frissan säkert 15 gånger.
Har jag nånsin sett ut som Jessica Biel när jag rest mig från stolen?
Näpp.
Men vi provar väl igen.... hon har ju så fina längder.
Dessutom har jag hittat en bild där hon har likadana örhängen som jag har idag.
Så det här ska nog bli bra.

No comments:

Post a Comment