Monday, November 28, 2011

Lek inte med ljusen

Har ingen adventsljusstake men har tänt lite ljus iallafall. Värmeljus och doftljus och spexiga ljus som ser ut som allt annat än just ljus i all ära, bäst gillar jag faktiskt alldelens vanliga vita stearinljus.
Om jag hade fått tag i den där telefonen jag spanat lite på nu på sistone, då skulle jag tagit ett kort och visat er ett långt, vitt ljus som just nu brinner i en gul, frostad vinflaska (som Beth hade med sig hit för längesen men som är så fin att jag inte velat slänga ut den) i vårt kök.
Och framför det en liten glaskupa med en doftljus som luktar pumpapaj.

Själv luktar jag nyköpt Barbie. På riktigt. Jag köpte en handlotion på tokrean där i fredags som enligt etiketten ska lukta farinsocker och vanilj men som egentligen luktar precis sådär som alldelens nyköpta plastleksaker luktade när man var liten. Luktar ju inte illa egentligen, känns bara lite märkligt att gå runt och dofta nyöppnad leksak.

No comments:

Post a Comment