Wednesday, November 30, 2011

Kallt väder - Varma känslor

Saltar min middag alldelens för mycket ikväll för jag har en förkylning som slagit läger precis nånstans bakom mina ögon och jag känner typ ingen smak. Men just nu verkar det som att laxkrydda passar ganska bra på avokado. Så vi säger så.

Har städat lite halvambitiöst och tagit fram julsakerna. Ingen gran ännu, det blir kanske till helgen, men glitter och svenska julplanscher och ljusstakar och lite pynt sådär. Ser fint ut och känns fint.

Det kom snö idag. Vitt och fint blev campus och glad i själen blev jag. Det är ju så mjukt och rofyllt och ljust och fint med snö. (Hörru, Steken... hur kan du inte gillar snö?)
Nu är det ju väldigt otroligt att den ska ligga kvar nån längre tid här i stan, men förhoppningsvis blir det drivor nog ute på Pebble så att vi kan få in nån dag i backen innan jul. Tyckte visserligen att vi fick bra valuta för våra säsongskort förra vintern, men hoppas på ännu mer åkning i år.

No comments:

Post a Comment