Sunday, November 27, 2011

Tillbaka i stan, lite röd i nacken kanske...

Faster Jaine sa en kul grej imorse när vi åt frukost och pratade om Mexico och huruvida hon och Larry ska åka dit över jul för att fixa hans tänder. Att det var lite läskigt att vara där för man vet ju aldrig var man kan känna sig säker och inte och så har ju alla vapen. Inte som på bonnlandet i Idaho alltså, där har ju ingen ett vapen, eller fyra….

De är så glada nu också, Larry och Jaine, att deras dotter Maribeth har börjat dejta en ny kille och att han är en riktig bonngrabb. För tidigare var hon tillsammans med en kille från storstan (han var från Twin Falls, det är 3 mil bort och har en befolkning på 30 000) och det förstår ju vemsomhelst att det inte skulle hålla i längden, man kan ju inte blanda olja och vatten.

Thanksgiving på vishan, alltså. Men det har på det hela taget varit väldigt trevligt. Och förutom att alla mina kläder luktar rök nu så har det varit skönt att sova hos Larry och Jaine istället för hos farmor Melba som har en stresströskel lägre än en mattkant. Svärföräldrarna bodde där och vi hade stora familjemiddan och alla släktsammankomster där, men jag och D knoppade på vinden i en annan stuga.

Fredagen var bästa dagen. Black Friday är shoppingens födelsedag, namnsdag och bröllopsdag. Det är då det smäller. Fast eftersom alla affärer försöker toppa varandra i att öppna tidigt så börjar nu namnet vara lite missvisande. Klockan tio på torsdagskvällen tror jag de tidigaste slog upp dörrarna. Maribeth och Hedi startade 3:30 som vanligt, de är lite galna. Jag och Crystal satte igång 7 och kom inte hem från Twin Falls förrän klockan hade hunnit bli sex på kvällen. Men nu har jag julklappar till man, svärisar, syskonbarn och stora julklappslottningen. Jag hade tänkt köpa en ny telefon till mig själv också, men de var slut, uppköpta av eliten som struntar i att sova och kan köa i timmar.

1 comment:

  1. Det måste ju vara jättebra med en tillställning som black friday! Jag skulle gärna ha fixat alla julklappar innan december börjar, men det blir väl panikshopping den 23e som vanligt...

    ReplyDelete