Sunday, December 11, 2011

Blickar framåt

Snart, snart är den här terminen slut och jag har ledigt ända till 3:e januari. Måste bara få in två uppsatser och skriva en tenta först. Men senså, ledigt!
Skolan börjar om den 9:e eller nåt sånt tror jag… Nästa termin ska jag läsa mera praktisk lingvistik (håller verkligen på att snöa in i grammatikens värld) och en antropologikurs som egentligen också faller in under lingvistiken och jag tror både kurserna kommer bli bra. Sen ska jag ju undervisa lite också, men eftersom vi är två lärare och kursplanen redan utformad tror jag inte det kommer bli speciellt krävande.

Två kurser, heltidsjobb och hittills tre konferenser inplanerade. Så ser våren ut. Men jag tror det ska gå bra, jag har en bra chef och trivs med både mitt jobb och mina studier. I alla fall för det mesta.
Hepp, hepp. Nu ska jag släpa mig till datasalen.

No comments:

Post a Comment