Sunday, December 4, 2011

Gör som jag vill

Tog hunden på promenad till Old Town för att köpa en matta att ha under granen. Någon matta blev det inte, men vovven verkade lika glad ändå. Jag monterade och dekorerade granen igår. Tidigt, jag vet, men när man är vuxen får man göra som man vill. Att smälla upp plastgran den 3:e december, det är som att svära lite i mammas kyrka känner jag. Men jag vill ju hinna njuta av granen innan vi far bort över julen.

Jag fick bära upp granen från källaren själv, bära upp teleskopet på vinden så att granskrället skulle få plats. Ensam montera ihop eländet och trassla på ljusslingorna. Men så fort det var klart, då jäklar kom D skuttande och ville hjälpa till att pynta. Jag lät honom snällt hänga upp lite kulor och sen hängde jag om dom när han tröttnat och gått därifrån. Bäst så för husfriden. Men han fick i alla fall fästa stjärnan på toppen.

No comments:

Post a Comment