Sunday, November 25, 2012

I punktform

Tillbaka i stan.
Från helgen kan rapporteras:
- Det hära med växthuseffekten, det är nog sant. Mindre snö för varje år. Regn i backen och konstsnö som känns som blöt plast. (fast asså, den går ju åka på… jag är inte knusslig såhär i början av säsongen)

- Nästa gång jag äter på fin restaurang i Ketchum (hålan som skidorten är bygd runt heter så) ska det inte vara The Pioneer. Servitrisen var en riktig apa, och dessutom är jag less på att betala dyra pengar för att äta sallad och potatis bara för att deras stekar kanhända är bäst i stan.

- Thanksgiving-buffén vi tryckte i oss i torsdags var ungefär gudagod. Efteråt mådde vi pyton. Det är väl så det ska vara med bufféer.

- Jag måste hitta en ny lösning på min sock+långkalsong kombo i pjäxorna, har ett pärlband av blåsor runt båda fotlederna där sock/långkalsongkanten skaver.

- Mina nya skidor är aningens kortare och ganska mycket tyngre än de förra. Och så bredare. Jag gillar inte riktigt hur dom beter sig på blåisiga partier av skare, men annars är jag väldigt nöjd. (Och jag gillar ju förstås inte att åka på blåisig skare i huvudtaget…)

- Första dagen var jag lite skakig, andra dagen ännu skakigare, och så igår gick det nog allra bäst. Men jag måste öva på att hålla ihop mina knän. Öva, öva.

- Jag är inte alls sugen på att gå till jobbet i morgon.

Slut.

No comments:

Post a Comment