Monday, November 19, 2012

Måndagsrapport

Det tog faktiskt bara två timmar att skrubba rent det sista och nu har vi officiellt stängt dörren till gamla lägenheten.
Nu är det tre dagar till skidpremiär och det känns ungefär hur bra som helst.

Men i övrigt har jag lite ont i hjärtat över att nu ha missat ännu en begravning. Det känns som om det (bokstavligt talat) är så mycket liv som försvinner utan att jag är med.
Det känns även som att det väl är så det är att bli äldre och allt det där.
Och så på nåt sätt som att allt det här liksom bara händer inne i mig, eftersom ingenting i min nuvarande omgivning på nåt sätt direkt påminner mig… så att jag liksom måste komma ihåg att jag är ledsen.
Och så får jag dåligt samvete… och när den burken öppnas, då är det svårt att få på locket.

No comments:

Post a Comment