Saturday, November 17, 2012

Nerflyttat

Nu har vi flyttat ner en trapp. Det mesta i alla fall, typ allt det tunga och bökiga.
Kvarstår gör en massa småtjafs som jag av erfarenhet vet kommer ta mycket mer tid och plats än vad man tror.
Kvarstår gör även städa.
Hatar städa, speciellt när det ska inspekteras efteråt och leva upp till nån slags standard, som inte alltid känns rättvis. Fast jag vet ju inte hur den här hyresvärden vi har nu är i det fallet, förhoppningsvis förväntar han sig inte att vi ska skrubba bort fläckar från 1972, som surtanten som inspekterade mitt studentrum på Fyskgränd….

1 comment:

  1. När jag flyttade ut från Nydalahöjd hade jag grava vattenskador i toalettdörren (såg ut som att maskar vandrat i hela dörren) och tapet som lossat från väggen på grund spegelfästen. Ingen räkning har kommit än men jag vågar faktiskt inte jubla än.

    ReplyDelete