Tuesday, December 18, 2012

Nu börjar nedräkningen

Imorgon ska vi bjuda hem lite folk på glögg, pepparkakor, knäck, fikon och allmänt julmys. Jag hade även tänkt baka saffransscones efter ett busenkelt recept jag hittade på internet. Tänkte att det vore som ett bra substitut för lussekatter som jag ju varken hinner eller ids baka.
Men alltså, att hitta saffran i Pocatello visade sig vara svårare än att köpa heroin. Eller ja, alltså… där gissar jag ju.
Men jag hittade ingen saffran i alla fall, så he blir inga sconsar.
Men aja, det blir väl kalas ändå.
I skrivandes stund sitter D och handlar i stort sett alla våra julklappar på amazon.com. Inklusive hans från mig. Jag njuter av att vara klar med skoldelen av den här terminen, lämnade in min uppsats i eftermiddag.
Nu blire jul igen.

No comments:

Post a Comment