Thursday, January 3, 2013

Apati, varför har ingen sagt att det är nyckeln till att få saker och ting gjorda tidigare....?

Samtal imorse. Innan jag ens hunnit få av mig jackan och i mig kaffe.

Dam i luren: jasåatt vi vill alltså ha officiella dokument som styrker att du har en kandidatexamen, annars kan vi inte låta dig undervisa den här kursen.
Jag: (lång suck) jamen det får ni inte för det finns inga. Jag har en magister, inte en kandidat, Sverige har ett lite annorlunda system och det här har jag spenderat drygt ett år med att förklara för engelskainstitutionen innan dom fattade och antog mig. Du kan väl ringa Krissy och fråga, hon vet.

Dam: mjaha….(här kunde jag rent höra hur hon snörpte på munnen) nämen då vet jag faktiskt inte om vi kan låta dig undervisa den här kursen…

Jag: det är helt okej. Jag har faktiskt ingen större lust att undervisa den ändå, ni får gärna hitta nån annan.

Dam: Va???? Men va…. Vad menar du?

Jag: tja… vad jag säger, hitta du nån annan så avstår jag så gärna.

Dam: Jag ringer Krissy! Du ska se att vi kan lösa det här.

Fem minuter senare ringde hon upp igen och kvittrade att allt var i ordning och förlåt så mycket, naturligtvis räcker det med en magister.
Sådärja.
Är nu väldigt nyfiken på vad mer jag kan tänkas lösa sådär himla effektivt genom att hota med att göra ingenting....?

No comments:

Post a Comment