Monday, January 28, 2013

Webben vinner igen

Kom hem igår kväll efter tre dagar i backen. Helgen får MVG, det är inget att orda om, men faller det snö på berget faller det ju som även ibland snö nedanför…typ på vägarna. Hemresan tog drygt tre timmar istället för två och var lite väl spännande för min smak.
Och sen är det ju det här med att lasta in och plocka ur kylväskan och hänga upp kalla och blöta kläder…. Jag kände mig lite som Lotta på Bråkmakargatan, ba
”Packa upp?!? Ska jag packa upp på min födelsedag?!?” så det gjorde jag inte, bara det allra viktigaste.


I alla fall, idag när jag kom hem på lunchen letade D efter bilnyckarna. Och hittade dom till slut, inlåsta i bilen. Och nej, vi har ingen reserv.
Han muttrade lite, rev sig i håret, började misshandla en stålgalge och leka McGyver… medan jag fixade min lunch. Jag förstod ju av bristen på högljudda svordomar och spekulationer (läs anklagelser) över vem som var skyldig till att ha låst in nycklarna, att han ju faktiskt fattade att det var han själv. Och att det inte ens var värt att ifrågasätta.

Galgen funkade inte. Det gjorde däremot youtube. Efter lite instruktioner på webben hade han uppe dörren på ett kick.
Känns ju bra, inbrottssäker bil vi har liksom.

No comments:

Post a Comment