Thursday, January 31, 2013

Inskolning

På andra sidan vårt våningsplan ligger ekonomiavdelningen. Alltså genuscentrum, där jag jobbar, ligger i ena ändan korridoren och ekonomerna huserar på den andra. Ekonomerna består av:
Rachel, en väldigt trevlig och pratglad sekreterare (hon och jag är alltid först på jobbet på mornarna och då har hon ju som ingen annan som kan lyssna på hennes aldrig sinande ström av ord),
The Orange Man, och nej det är inte jag som döpt honom efter Orangea tanten på Holmsunds Centralskola. Det var min kollega Abe som började kalla honom det eftersom han har en orange jacka och dessutom ganska orange hy.
Sen han vi The Puppy Lady, som (nähä?) har två supersöta Golden Retrivervalpar som hon tar med på jobbet typ varje dag.
Överhuvet på deras institution har ett afrikanskt namn som jag inte ens ska försöka stava, men det ser lite ut som Rafael Gnochi. Han har tre supersöta barn som kutar omkring ibland medan dom väntar på sin pappa.
Sen är det the Hiker, som kallas så för han ser alltid ut som om han är redo för en tre-dagars campingtripp varje gång man ser honom.
Det är dom.
Sen är det vi.
Och på måndag börjar Stephanie, vår nya administratör som ska flytta in i kontoret bredvid mig. Det ska bli spännande och annorlunda med en helt ny människa som liksom ska passa in i alltihopa. Enda gången jag träffat henne skar hennes röst som fingrar på en ballong, jag fick ståpäls och tänkte "herregud det där skulle jag aldrig kunna vänja mig vid"
Hoppas jag hade fel.

No comments:

Post a Comment