Friday, February 15, 2013

Hjärtligt

Förra året på Alla Hjärtans Dag så lagade D en av mina absoluta favoriter, Caesarsallad med vitlöksstekta räkor. Så i år tänkte jag att jag skulle svänga ihop hans absoluta favorit, semlor.
Alla Semlors Dag liksom, bara två dagar försent.
Semlor är det enda man kan köpa i Sverige som är värt sitt pris, enligt D.
Men så fylldes hjärtedagen av så himla mycket godis och bakverk på jobbet att vi båda kände en viss sockerchock och minskat sug efter semlor. Så jag gjorde en grekisk paj istället.
Efter mat, prat och promenad skulle vi se Skyfall, den nya Bond. Man har ju hört att den ska vara bra, även av såna som ”egentligen inte tycker om Bondfilmer”.
Och jag måste säga att jag tyckte faktiskt att början var rätt bra. Resten kan jag inte uttala mig om för jag somnade cirkus 10 minuter in i filmen.  

No comments:

Post a Comment