Thursday, February 21, 2013

Lingonberry - special for you

Jag åt gåslever igår, för första (och inte otroligt sista) gången i mitt liv. Första klass, gåslever…. nej, jag har inte vunnit på lotteri eller rånat en bank. Middagen igår var visserligen ganska snuskigt dyr, det var den. Men just gåslevern var gratis, för vi åt på en restaurang där Ryan jobbat tidigare och är polers med kocken. Så polers att han berättat att vi tänkt äta där, att jag var en kompis från året i Kina som var i stan på jobb och att jag var svensk.
Gåslevern serverades därför med en lingonsky.
Jag kände mig rätt viktig.
Hur som, om ni aldrig ätit gåslever kan jag säga att jag nog inte är rätt person att säga nåt om hur det smakar. Det var absolut inte äckligt, hade samma konsistens som ischoklad och…. tja.
Vi lämnar det så.
Nu är i alla fall den här jobbveckan slut. Vi fick precis våra certifikat och släpptes fria ur konferenssalen där vi bott de senaste fyra dagarna. Tyvärr är det omöjligt att ta sig från Lexington till Pocatello på en eftermiddag/kväll. Så vi får inte fara hem förrän imorgon.
Det har varit en massa väder och skit i mellersta USA, typ där alla flygplatser vi tänkt mellanlanda på ligger, så förhoppningsvis kommer vi oss iväg och hem imorgon, men man vet aldrig.

No comments:

Post a Comment