Thursday, October 15, 2015

Sololunch


Jag sitter på ett fik i Missoula och äter en kycklingwrap. Ensam med datorn.
Vi har lunchrast från kursen och ingen föreslog gemensam lunch utan alla bara pep iväg själva... så jag gjorde det med. Hotellet vi bor på är rent sunkigt, långt ifrån det värsta jag varit med om (jag menar, det är ju inte plastlakan med brännskador eller kackerlackor i badkaret ala Filipinerna) men lätt det snuskigaste hotell jag nånsin fått betalt för att bo på.
Iallafall, man ska inte klaga i onödan.
Dushen funkade och ingen har väl dött av av lite damm eller att måste spola toaletten tre gånger.
Hittills är utbildningen väldigt bra.
Gubben som leder kursen har en snustorr humor, stickad väst och comeover. Han är störtskön och jätterolig, fast jag tror inte han försöker vara det.
Solen skiner och det märks att Missolua är en universitetsstad. Många cyklar, axelremsväskor och tajta byxor.

No comments:

Post a Comment