Wednesday, November 18, 2015

kändis


Imorse på gymmet kom det fram en snubbe och frågade vad jag gjorde, alltså inte exakt i den sekunden, utan mer sådär typ jobbar/pluggar/arbestlös/popstjärna?
Och eftersom 99% av alla främlingar som pratar med mig på gymmet kommenterar det faktum att jag tränar med tjock mage (kvinnor säger åt mig att ta det lugnt, män tycker det är råcoolt och tippar att ungen kommer bli olympier) så antog jag att den här nissen syftade på samma sak... att han typ undrade ifall jag skulle bli hemmafru eller en börda för välfärden eller vad.
Så jag svarade lite lagom kort att jag jobbar heltid, tack så mycket, och trodde att det var bra så. Men han gav sig inte, utan ville veta när jag tagit examen och vart jag jobbade och hade han inte varit så snäll och uppenbart väldigt intresserad hade jag nog gått därifrån, men jag svarade på alltihop, om än väldigt konfunderat.
Det var inte förrän han frågade om min syster fortfarande spelade för samma lag som jag insåg att han trodde jag var nån annan.
Och det trodde han. Han trodde jag var en basketkändis.
Hahahaha.
Ett basketsproffs!
På 160cm.
Stackare. Han vart så besviken när han insåg att han tagit fel att jag nästan önskade att jag bara nickat och sagt Jo, syrran spelar fortfarande för samma lag....

No comments:

Post a Comment