Sunday, November 8, 2015

Så besviken

Vi blev stoppade av polisen igår kväll på väg hem från ett 6-års kalas/föräldrakalas. Det var mörkt och stormigt ute och regnet på vindrutan speglade blåljuset så effekten blev nästan som på film.

Anledningen till att vi blev haffade var att registreringen gått ut och vi inte fått dom nya klisterlapparna man fäster på registreringsskylten i posten än. Men vi hade ju papper på att vi betalt och bara väntar på beviset, så polisen sa bara okej då och se till att ni har dom där papperna lättillgängliga tills klistermärkena kommer, och sen var han väl less på att stå i regnet och bli blöt och körde iväg.

Så det hela var (trots storm och sirener) egentligen väldigt odramatiskt. 
Och jag fick inte ens blåsa!
Så besviken. 
Jag har aldrig blåst i en alkomätare.
Hade trott att polisen (eftersom det ju kändes som på film) skulle fråga om jag druckit och inte tro mig när jag sa nej och tvinga mig att blåsa och sen få stå där med lång och blöt näsa när jag visade mig vara spiknykter. 
Men han frågade inte ens.

No comments:

Post a Comment