Sunday, November 15, 2015

Otippat trevlig lördagkväll

Vi var i Wallace igår kväll och hembjudna till Dylans "kompis" John och hans fru för att se demokraternas debatt på TV. Dom republikanska clownerna körde ju sin för nån vecka sen, fast jag såg den inte, och nu var det Hillary & cos tur.

Jag var väl sådär peppad. Och jag satte Johns kompisstatus inom parentes för dom är väl snarare bekanta... John är drygt 60 och har typ opererat bort hela käken och halva tungan (pga cancer) och Dylan och han kommer jättebra överens och älskar att prata politik. John är hemskt trevlig, antar jag, men jag förstår fan inte ett ord han säger. Eller, okej jag förstår kanske vart femte ord, men det hjälper ju inte nämnvärt. Det låter som danska på engelska genom ett filter av slem. Typ.

Fast Dylan fattar. Och var peppad på både debatt och sällskapet. Så vi tackade ja.
Och det var faktiskt råtrevligt. Johns fru bjöd på pizza och tolkade allt han sa och debatten var intressant och ja... Det blev en hemskt trevlig kväll. 
Otippat.

No comments:

Post a Comment