Thursday, December 3, 2015

God lunch med bitter eftersmak

Idag var det ännu halare än igår. Men, eftersom jag lärt mig min läxa så körde jag snabbt som en blind snigel och kom oskadd och oskakad till jobbet.
Till lunch fick jag en mycket god pasta med räkor i pestoröra, serverad tillsammans med insikten att en av mina kollegor är både rasist och vapenrättsaktivist.
Det tog som lite udden av en annars väldigt trevlig lunch.
Det går ju inte att undvika vapendiskussioner såhär dagen efter ytterligare en masskjutning. Och man ska naturligtvis inte försöka undvika dom heller. Om man inte råkar vara svensk i Idaho... då känns det lite som att man bör undvika iallafall en del ifall man vill ha sinnet i behåll.
Jag deletade tre vänner från facebook imorse, pga puckade uttalanden om presidenten och vapenlagar. Orkar inte se skiten, och tycker dom verkligen så som dom skriver, så är vi fasen inte vänner heller.    

1 comment:

  1. http://www.svt.se/absolut-svensk/kristoffer-appelquists-metafor-far-effekt-pa-soran-ismail

    ReplyDelete