Tuesday, August 2, 2016

Sommar? Snart är det höst!

Kan inte fatta att det redan är Augusti. Hur gick det till? Det är väl kanske inte första sommaren som gått fort förbi, men det är fasen nytt rekord.
Jag hade sen länge förstått och förlikat mig med att det inte skulle bli mycket till semester och ledigthet det här året. Men jag trodde väl ändå att jag liksom skulle märka att det var sommar.
Nåja.
Eftersom huset inte sålt så utnyttjar vi både kvällar på altanen och eftermiddagspromenader till älven nästan varje dag. Jag har två långhelger inbokade, det är den lilla semster jag unnar mig eftersom jag dels brände all min ledighet och sjukdagar då jag glassade runt hemma med sombrero på pallen och paraplydrink i näven (eller hur det nu var) i vintras och var mammaledig och ju dels ska fara hem två veckor nu i höst.

Och på tal om det. Hemresan är inte förrän i oktober men fortsätter almanackan att gallopera såhär så är det ju bara att börja packa väskorna. Och även om jag såklart kan (och kommer att) kommunicera mer personlig angående planer närmare, så kan jag ju bara meddela lite allmänt såhär att vi (jag och Louisa, Dylan stannar i staterna) kommer till Sverige 4:e Oktober och flyger tillbaka den 17:e.
Vi kommer att fara direkt till Umeå och stanna i de krokarna tills kanske typ fredag den 14:e eller så, och ta sista helgen i Stockholm.
Det är planen i nuläget iallafall.


Så vill ni träffa mig och/eller peta på ett svenskamerikanskt lodjur så är det så det ser ut. Jag vill helst träffa alla och göra två veckor till två månader. Minst.
Men ifall det inte funkar så ... ja, hoppas jag kunna träffa en del iallafall. 

No comments:

Post a Comment