Thursday, September 8, 2016

nyheter

Lokala nyheterna på TV står i regel på i bakgrunden när jag gör mig i ordning på morgonen. Men dagar som idag när Lodjuret är uppe och härjar innan katten ens hunnit ut så spelar nyheterna liksom andrafiol och jag har tur om jag ens snappar upp mer än nåt om vädret och att Trump motsagt sig själv igen.

Om jag sen lämnar huset i tid får jag en kort nyhetssänding i radion medan jag kör. Och sen är det ju nätbilagorna när jag (som nu) precis kommit till kontoret och ägnar nån kvart åt att äta yogurt, dricka klart kaffet, kolla mail och dagens schema. 

Nu läser jag om kvinnan som hittades död i bakluckan på sin bil vid Spokanes flygplats. På aftonbladet. Det är "vår" flygplats. Tar typ 40 minuter att köra dit. Dom nämnde det som hastigast på radionyheterna, men annars hittar jag ingenting i lokalpressen. Sjukt.


No comments:

Post a Comment