Thursday, September 15, 2016

Sweaty Betty in da basement

Eftersom barn gör att man typ inte har tid att vara människa längre, eller ja...kraftigt måste anpassa sina rutiner efter deras behov iallafall, så har jag skippat gymkort till förmån för träningsvideor på youtube.
BK så föredrog jag alltid gym före träningspass i vardagsrummet där katten klöser på yogamattan och man sparkar lilltån i soffbordet när man försöker sig på nån ny variant av en burpee.

Men nu när ”vad jag föredrar” liksom halkat väldigt långt ner på listan av vad som är realistiskt så består träningen som regel av youtubepass i källaren innan knodden vaknat. Jag har en 5-6 olika pass som jag liksom kör på rutin och bestämde mig imorse för att prova nåt nytt.
Det ska vara effektivt för musklerna säger ju dom som kan, att liksom chocka kroppen med nån ny övning. Ja, så imorse körde jag en halvtimme Sweaty Betty´s Ballet Boot Camp.

Låter störtlöjligt, I know.

Och då har ni inte ens sett damerna i gymnastikdräkter ala 1984 och benvärmare.
Men.
Jag är lite kär i träningstrender från 80-talet. Och 90.
Aerobics med avancerad koreografi och jazz hands är mycket mer my jam än crossfit om man säger så.

Så alltså, Sweaty Betty skrek på mig med arg brittisk röst att sträcka på armarna och förlänga nacken och jag gjorde så gott jag kunde.

Graciöst? Oh nej.

Jobbigt? Oh ja, fasktiskt skitjobbigt för axlarna.

Och eftersom jag antar att det måste sett helt hysteriskt roligt ut, och jag inte filmade för herregud nån måtta för det ju vara, så får ni föreställa er scenen själva. 

No comments:

Post a Comment