Thursday, March 30, 2017

Tupplur, röda kinder, kladdiga ostmackor och vårslalom

Sitter i en skidstuga  och försöker vagga Louisa till sömns.
Det går sådär.
Hon är trött som en get efter att ha härjat både ute i snön och inne i stugan hela förmiddagen.  Men utan säng är det svårt att somna, dessutom händer det ju hela tiden saker som man kan råka missa om man blundar.
Men hon börjar ge sig nu.
Vi turas om att åka slalom och passa henne. Farmor och farfar delade på morgonpasset. Dylans pass börjar snart. Dana föreslog att jag skulle sätta henne i bilen och köra runt lite på måfå så att hon skulle somna lättare.
Dylan, som är bekant med nivån på mitt lokalsinne, sa nej.
"Har hon inte somnat på en halvtimme kör JAG runt med henne."
Han tänkte väl typ att kör jag runt på måfå i dom här bergen, i en del av Washington jag aldrig varit förut.... så hittar jag knappast tillbaka.
Och det har han ju alldeles rätt i.
Men nu sover hon.

No comments:

Post a Comment