Monday, March 8, 2010

En mycket bra dag

Jaaaa!!! Typ så känner jag mig. Tre utropstecken är bara okej om man är fjortis, övre medelålders som precis börjat chatta/smsa (dom är så söta att allt är förlåtet)eller extremt glad/lättat/lycklig. Jag är det senare.

Hade min intervju på amerikanska ambassaden imorse. Egentligen är det ju bara en formalitet och inte alls ett sånt där "vad har din man för färg på tandborsen och hur ofta byter han strumpor?" förhör som man ser på film. Men det jag var orolig för var ju att jag skulle vara tvungen att göra om hälsokontrollen, vilket skulle ha gått på typ 3000 spänn, eller att det skulle bli ytterligare nåt strul med Dylans pappas skattepapper som ju försenat hela den här processen rätt mycket. Men det var lugnt, de frågade inte ens efter luntan med taxeringsformulär som jag hade med mig och inte heller efter de två passfoton som jag betalat 400 spänn för. Istället frågade de lite grann om hur vi träffades och vad jag skulle söka för jobb. Men inte på ett "vi tror du ljuger din skurk" sätt utan bara artigt och iförbigående. Och om en vecka ska jag ha mitt gröna, sköna kort och kan äntligen börja styra upp projekt Bli Vuxen.

När jag satt och väntade på min tur var det dock en annan tjej, modell blond bimbo som blev korsförhörd rätt hårt. Hon sökte turistvisum och det var tydligen hennes fillionte på inte så många år och ambassadörerna misstänkte starkt att hon hade ett rätt svart jobb i amerikatt. Tjejen stammade och fnittrade och snyftade om vartannat och jag var jättenyfiken, men så blev hon intagen i ett annat rum och jag vet inte vad som hände. Hon hade nog inte en mycket bra dag iallafall.

Resten av förmiddagen och bra del av eftermiddagen spenderade jag med den coolaste bartendern jag vet. Jag och Alex var först och fikade i gamla stan och sen strosade vi runt lite i ett soligt Stockholm. Hon hittar nästan sämre än jag, vilket är en stor bedrift. Mina fötter var plaskblöta när jag kom tillbaka till Anneli och Antons lägenhet i Sumpan, men det var det värt. Nu väntar jag på att Anneli ska komma tillbaka med bilen full av mat, dricka, Erika och Josefine.

No comments:

Post a Comment