Saturday, March 20, 2010

Frågor undanbedes, ovänligen

Jag börjar bli så less på folk som frågar mig om framtiden att jag själv känner hur otrevlig jag måste verka ibland. Men prova svara på samma frågor (som du själv inte vet svaret på) en tre-tio gånger varje dag och se själv hur kul det är.

Alltså, jag vet inte var vi ska bo ännu. Jag vet inte ens var vi kommer vara i sommar. Det betyder inte att jag inte har nån aaaaaning alls och att vi inte funderar på det och disskuterar olika alternativ. Men det känner jag inte att jag vill eller måste redovisa för nyfikna fröknar i Holmsund och Obbola när jag bara vill gå till lärarrummer för en kopp kaffe. Ja, nu har jag iallafall vikarierat min sista dag. För den här gången. Förhoppningsvis för alltid.

Det som hänt nu i veckan och som ställt framtiden i ett lite annorlunda ljus är att D kommit in på University of New Orleans. Det hade han inte direkt räknat med, inte jag heller. Så nu måste vi ta ställning till det, vilket vi ju gör.... Men för min del är det fortfarande lite för nytt och oväntat för att riktigt veta hur jag ställer mig till fyra år i södern. Vi får se, det måste mogna lite.

Igår var vi ute och åt Mongolian BBQ, la familia. Vi var så knökmätta efteråt att vi nästan rullade därifrån, det är farligt med buffé. Ikväll blir det avskedshäng med Johan och så en date med Steken imorgon. Packa ska jag också hinna, och köpa böcker, kaviar och mjukost.

3 comments:

  1. Skönt o höra att det löst sig med green card =) Nu kan du ju iaf söka jobb vart ni än hamnar! Erika sa nåt om att du skulle ha vägen förbi sthlm nåt nu i veckan, när? Kram

    ReplyDelete
  2. Du reser väl idag? Lycka till over there! Jag tittar in på bloggen någon gång och ser var ni hamnar. Hoppas du hittar ett kul jobb, de har väl high schools där oxå=)/Hanna Larsson

    ReplyDelete
  3. Heej! Kul att läsa lite update! Jag vet hur det är med en massa frågor hela tiden, har känt likadant senaste året ang. jobb och boende m.m.

    Så nu står New Orleans som ett alternativ? Låter ju spännande, man vet aldrig hur livet ter sig! Gå på magkänsla. Kram!

    ReplyDelete