Saturday, September 22, 2012

drar gränser

De har det ju som så jobbigt… de amerikaner som å ena sidan absolut inte kan tänka sig att rösta på en afrikansk kommunist som försöker ge dem sjukvård, men å andra sidan inte vill rösta på en mormon heller.
Som tur är kan man ju alltid låta bli att rösta, vilket de flesta av dem nog hade gjort ändå.


Jag försöker ju som bekant hålla nere mitt vänantal på fejjan. Det går väl sisådär. Men nu har jag kommit på ett väldigt effektivt sätt att gallra, ett enda ignorant Obama-skämt, nedlåtande kommentar, outbildat uttalande, rasistiskt skämt, osv. och jag deletar dem på fläcken.
On the fläck, liksom. Väck!

Endast en person har jag behållit trots denna annars alldelens lysande regel. Det är för att hon är så sjukt underhållande, på ett lite pinsamt och obekvämt sätt. En såndär person som liksom är en dokusåpa i sig själv. Så hon får vara kvar, sina puckade uttalanden till trots.
Eller snarare just på grund av desamma.

No comments:

Post a Comment