Saturday, September 1, 2012

Matcher & Efterspel

Det hann ikapp mig tillslut iallafall. Sverige-England där i juni, när jag fick totoalt frispel och ba drog hem maximalt med skit på jobbdatorn när jag försökte hitta en live-sänding av matchen.
Först fick ju datorn spunk bara några dagar efter attacken. Men det löste sig med bara nån halvtimmes meck av en kille från HelpDesk. Men så i torsdags hade jag ingen uppkoppling alls plus att min mail blivit besatt av demoner och skickat ut en massa spam om bantarpiller och gud vet allt. Och det visade sig vara universitetet som kopplat ner min anslutning för att jag tydligen var så infekterad att jag bedömdes som en säkerhetsrisk.
Hoppsan bara.
Men så slutligen iallafall, igår eftermiddag efter att tre olika internetmuppar spenderat sammanlagt, jamenjagvetinte, säkert 8 timmar med att klia sig i huvet och rensa och boota och installera och trixa, så reste sig internetmupp #3 från min stol och sa:

- Nu ska allt det här funka. Om du har några problem, ring HelpDesk. Du behöver inte fråga efter mig. Om en vecka kommer jag ringa dig. Jag kommer fråga om allt fungerar som det ska, och du kommer svara Ja. Jag kommer fråga om du har stött på några problem eller konstigheter, och du kommer svara Nej.
Jag kommer fråga om du behöver ytterligare hjälp, det här är den viktigaste frågan, och du kommer svara Nej.
Okej?
För jag vill inte behöva komma tillbaka till det här kontoret.

Och jaba: eh okej. Trevlig helg…?

Såatte, ja… hoppas att det ska funka nu.
Och får ni suspekta mail av undertecknad så öppna inte.

No comments:

Post a Comment