Saturday, May 25, 2013

Crazy Saints

Att köra automatlåda med cruise control… det är som att flyga fast farligare. Jag var nervös, det var jag. För att jag i grunden är en hispig bilförare, för att jag skulle köra en hyrbil jag var ovan vid, för att det var nya vägar, ny miljö.
Men det gick ju bra.
Och var stundvis riktigt skoj också.
Igår spenderade vi dagen på Weber State University i Ogden, Utah. Både jag och Stephanie blev ögonblickskära i hela deras campus och var på vippen att stanna kvar och bara strunta i att åka tillbaka till Idaho. Vi blev bjudna på lunch i gammal tågstation, fick träffa massor med smarta, trevliga och hjälpsamma människor och (kanske bäst av allt) fick varsin presentpåse med en massa grejs i. Grymt.
Utah är ju annars, precis som den delen av Idaho där vi bor, knökfullt av mormoner. Och Ogden är inget undantag. Men det är alltid uppfriskande när folk som är öppna, ärliga och självgående faktiskt visar sig vara mormoner. Damen som var vår guide och värd igår till exempel…. När hon böjde sig fram så man kunde se hennes heltäckande, vita underkläder (ett av de mest uppenbara tecken på att du har att göra med en mormon) blev jag faktiskt förvånad, just för att hon var så liberal och frispråkig.
Dessutom drack hon cola till lunch (mormoner ska egentligen inte konsumera koffein), värsta wild and crazy liksom.

No comments:

Post a Comment