Saturday, May 4, 2013

Nya tights

Jag fick min julklapp från Angie i tisdags. Samtidigt som jag lämnade tillbaka kavajen jag lånade av henne i Oktober. Vi ses inte sådär jätteofta, tyvärr, Men nu i tisdags bestämde vi faktiskt att vi skulle ändra på den saken och börja ses och höras oftare. Det kan iofs mycket väl hända att vi bestämde samma sak sist vi sågs, och gången dessförinnan... åssåvidare, men ja, iallafall.
Julklappen jag fick var träningstights.
Trekvartslånga med massa spexiga sömmar och finesser. Jag hade inte tänkt träna imorse, men så vaknade jag tidigt ändå för D skulle iväg och flugfiska var naturligtvis tvungen att leva om en jälva massa innan han tog sig iväg (lite av levaomet kanske berodde på att han trampade på en bit glas... men asså, herregud.. sluta skrik liksom)
Så då var jag ju ändå vaken och dom nya tightsen ba "vi vill gå och gymma."
Så jag lydde och gick till gymmet. Väl där sa tightsen "vi vill gå på body pump" det ville inte jag, gillar varken pump eller instruktören speciellt mycket. Men tightsen gav sig inte "pump säger jag ju, in i salen med dig!"
Så jag gjorde som tightsen sa.
Och nu darrar armarna till den grad att jag knappt kan skriva det här.
Kanske borde pumpa lite oftare.

No comments:

Post a Comment