Wednesday, May 22, 2013

Inte för att dömma nån eller så men

Under hela det senaste året så har det i huset mittemot oss bott ett gäng (typ tre?) killar från Saudiarabien. Förrutom en eventuellt lite väl överfull soptunna som spillt på gatan ibland så har vi haft absolut ingenting emot dessa grannar. Vi hejade, dom hejade, det var liksom det.
Så flyttade dom ut för typ en måndad sen.
Och våra nya grannar... jag vet inte ens hur många som bor i det där huset nu. Men minst en kvinna, en bebis, två hundar och okännt antal män. På mindre än två veckor har ett inte så litet antal brandbilar, poliser och ambulanser varit här med saftblandare på och nu bar dom precis ut en man på bår, igen. 
Det känns ju sådär.
Och sa jag att min cykel är stulen....
Fast jag vill ju inte vara en sån. Men nu är jag nog det ändå.

No comments:

Post a Comment