Tuesday, May 7, 2013

Skakigt hot

Natten till igår var det jordbävning här. Säger dom på nyheterna alltså, och jag litar väl på att dom har rätt. Vad Richter säger om saken vet jag inte. Men dom på jobbet som har djur säger att hästarna och hundarna vart lite galna och höll på och tokade sig så det verkar ju kunna stämma.
Men som sagt, vi märkte ingenting.

Sist jag var hemma minns jag att jag klickade runt på Aftonbladet.se och att en av rubrikerna var nåt i stil med "Här de lever de under ständigt hot från massiv jordbävning", klickade på länken och såg min egen brevlåda.
Typ.
Yellowstone är ju som ett hetlevrat område, så det verkar ju rimligt och så, men om vi lever under konstantare hot än andra vet jag inte... Och massiviteten av just det här skalvet var då ingenting att hetsa upp sig över. Om man nu inte är en häst förstås.

No comments:

Post a Comment