Thursday, April 15, 2010

flyttar in till stan

Vi har fått tag i en liten loftlägenhet mitt i Coeur d'Alene som vi ska hyra från och med lördag tills i slutet av augusti när vi flyttar till New Orleans eller Pocatello eller var det nu blir. Den var otroligt billig, vi trodde inte riktigt det var på riktigt när vi såg annonsen, men när vi såg lägenheten förstod vi varför. Det finns inget kök. Dessutom är den ett myller av vinklar och vrår, jag som når 160 cm över marken, får akta mig så att jag inte slår i huvudet. Badrummet saknar tvättställ (men det finns ett utanför)och har en dörr som får mig att tänka på Kaspers pop-up böcker.

Men, som tur är gjorde ju jag och Dylan oss av med alla anspråk på bekvämligheter när vi bodde ett år i världens mest ofunktionella lägenhet av glas i Kina, så vi tog glatt hyresvärden i hand och sa "vi tar den!"

Så illa är det inte heller och det var faktiskt fler än oss som ville hyra. Allt är pyttelitet men vi har ändå ett litet sovrum och en litet vardagsrum. Ett tvättställ, garderober, ett litet kylskåp, kokplatta, micro, vattenkokare etc. Och huset är alldelens vid en park och har en uteplats där vi kan grilla. Och bara grejen att bo mitt i Cd'A under sommaren är guld värt, det är där det händer, en så otroligt mysig och fin sommarstad. Sen ska det såklart bli skönt att få flytta ut ur hans föräldrars källare, även om det bara är ett tillfälligt boende så slipper vi iallafall ha alla våra prylar utströsslade över deras boyta.

Jag hade en intervju idag på en restaurang som heter Moon dollar (en ordlek på Starbucks....haha, eh?) och hoppas att det ska ge något, behöver ju ett sommarkneg. Och nu ska vi ut till Kelly och Mary och grilla och spela Nintendo Wii. Våren har kommit med full fart efter att ha tvekat i startblocken, 63 grader Farenheit idag.

2 comments:

  1. Låter fint att ni äntligen får flytta hemifrån! :)

    På sommaren spelar det ju förresten ingen roll hur man bor, tanken är att man ska vara utomhus, och ju sämre man bor, desto mer utomhus blir det!

    Hoppas du får jobbet på Moon dollar :)

    ReplyDelete
  2. Måste va skönt o äntligen få ett eget hem... Lycka till med att hitta sommarjobb!

    Förstår inte hur du stod ut i Kina ett helt år. Jag är less redan på både kinamat o den grådassiga luftföroreniongen ;)

    Men nu har jag lyckats få en flight till Dallas (där Tomas är o jobbar tillfälligt) imorrn, på väg dit finns det iaf inga askmoln...till europa är det typ kört o ta sig förräns tidigast till helgen.

    ReplyDelete