Sunday, April 11, 2010

Kelsy's

Måste bara bjuda på ett sms kom till Dylans mobil igår. Det löd som följer(fritt översatt)

Tja, vad gör ni ikväll? Vi ska ses uppe på Kelsy's och ta några glas för att fira att jag varit nykter i 2 år idag!

Nu var det visserligen tyngre droger och inte alkohol som avsågs med den nykterheten, men jag tycker ändå det var ett kul sms. Ännu roligare var det när kvinnan på Kelsy's frågade vad vi hade för oss, om det var någon som fyllde år eller om vi firade något annat. "Eh, något annat.." blev svaret.

Kelsy's är för övrigt kanske den sötaste lilla baren någonsin. Den är ungefär lika stor som en garderob och luktar blommor och chips eftersom det faktiskt råder rökförbud där. Rökförbud på barer i norra Idaho är annars ungefär lika vanligt som toalettpapper i Kina. Men kvinnan som äger stället driver egentligen bara verksamheten för att få behålla sitt serveringstillstånd, planen är annars (efter vad jag förstått) att öppna något större lite senare, men i väntan på lokal och bygglov och gud vet allt, så måste hon alltså hålla öppet någon slags barverksamhet för att inte bli av med tillståndet.
Hon har en jättetjock liten dvägtax som ligger på baren och äter jordnötter och en massa luktagott och jox inne på toan.
Som sagt, en väldigt söt och oidahoisk liten bar.

1 comment:

  1. Hej!! Åh nu fick jag flashbacks från the garden! lät mysigt det där stället. Hoppas det går vägen med sommarjobb och planerna till hösten. För mig blir det Köping över sommaren, sen vet jag ej. Ha det bra så länge! Ser fram emot att höra mer! Kram!

    ReplyDelete